1e dag Suriname. - Reisverslag uit Combe, Suriname van Ellen en Cees Eijk - WaarBenJij.nu 1e dag Suriname. - Reisverslag uit Combe, Suriname van Ellen en Cees Eijk - WaarBenJij.nu

1e dag Suriname.

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Cees

21 Augustus 2014 | Suriname, Combe

Vanmorgen om 7.30 vanuit Leiden door Tim naar Schiphol gebracht. Cees zou heen nog rijden en nam de A44. We reden net op de snelweg toen we op de radio hoorden dat de brug bij de Kaag niet meer naar beneden ging. Er stond al 6km file, en er moest eerst een monteur komen. Gelukkig konden we nog net de snelweg verlaten, en binnendoor naar de A4 rijden. We waren precies om 8.15 uur op het vliegveld. In de vertrekhal zagen we meteen op de borden dat we een uur vertraging hadden. Lekker begin. Toch eerst de koffer maar ingeleverd. We mochten 40kg samen hebben. Nou we hadden 1 koffer van 27kg, dus we dachten ruim voldoende. Nou dat viel flink tegen. 1Koffer mag maar 23 kilo wegen. Gelukkig hadden we in de koffer een waterdichte weekendtas voor de tochten met de boot. Dus koffer open naast de lange rij mensen, en de zwaarste dingen er uit gehaald en in de tas gedaan. Dat ging dus verder allemaal goed. Uiteindelijk zijn we met 1.30 uur vertraging vertrokken. Waar die weer een half uur van heeft ingelopen. Het was een drukke vlucht met heel veel donkere mensen en een enkele bleekneus. Cees bofte, die had een klein dik Surinamertje naast zich die heel veel wijn dronk en steeds verder tegen 'm aanhing. Er werd verder heel veel gepraat en gelachen, maar dat is overdag wel gezellig. Zo'n drukke vlucht hebben we nog nooit meegemaakt. In Paramaribo aangekomen moesten we erg lang bij de douane in de rij. We hadden een rij voor 60plus. Nou ze dachten die ouwe lullen kunnen wel wat langer wachten, want onze rij had 1 loket, en de andere 4. Door het lange wachten konden we wel meteen onze bagage pakken. Voor de transfer moesten we natuurlijk ook weer wachten tot iedereen bij elkaar was. Uiteindelijk in een prachtig oud busje naar het hotel gebracht. Een rit van anderhalf uur. Wel een leuke rit, want we konden zo al een hoop bekijken. We waren wel zo gaar als een klontje.We hadden nog een leuke verrassing bij aankomst op de kamer. Ik had een pot oploskoffie in de koffer gedaan. Die is onderweg opengegaan. Alles natuurlijk door de koffer, maar omdat het hier zo vochtig is kleefde het meteen overal aan. Complete ravage. Zelfs Cees z' bed is helemaal bruin. We zullen morgen voor het kamermeisje wel een briefje neerleggen met excuses. Morgen vroeg op, want de reislijdster komt om 8.45 om het een en ander te vertellen en daarna een stadswandeling.

• 22 Augustus 2014 - 09:09

Ine Van Oorschot:

Hoi Cees en Ellen.
    Dat was een goed begin van de reis dan.
    Koffie hadden jullie beter over jullie kunnen smeren vielen jullie niet op tussen de bevolking.
    Hoorde te laat dat jullie vertrokken en hadden geen tijd meer om langs te komen.
    Gekkenhuis hier Gerard weet niet waar hij eerst moet zijn ,nog een paar dagen en dan weer rust.
    Cees en Ellen Heel veel vakantie plezier en ik blijf jullie volgen ,leuk
    Groetjes Gerard en Ine.

• 22 Augustus 2014 - 13:30

Saskia Gerrits :

Hallo luitjes,

Hoe bestaat het; een rij voor 60+!!!
    Met gebruik van rollators zeker?!

Hopen dat na de start met alle hindernissen nu een (koffie) vlekkeloze vakantie zal volgen .

Geniet ervan
    X sas en de rest

• 22 Augustus 2014 - 15:57

Marianne Buijs:

Nou gelukkig wat beleefd tijdens de eerste dag/nacht, anders begint het al zo saai. Goeie leer voor de volgende keer met die koffie. Hopelijk is jullie reisleidster niet echt een "reislijdster"zoals jij schrijft, want dan moet ze veel lijden met jullie. Veel plezier! Groetjes, Marianne

• 22 Augustus 2014 - 21:29

Leomar:

Hoi wereldreizigers..
    Dat was een goed begin, kan de rest alleen maar beter worden....
    Vele plezier.... en leuk jullie te volgen..
    Groetjes uit een warm Crevillent

• 23 Augustus 2014 - 09:51

Nora Saussey:

Hi globetrotters,
    Ik kreeg dit 1e verlag door van Heleen. Leuk om zo op de hoogte te blijven. Ik heb nog fam. hier bij mij in t zonnige en warme Zuid-Frankrijk; kijk zelfalweer uit naar mijn vertrekdatum richting Olhao.
    Maar eerst reis ik voorlopig met jullie mee. Genieten nu maar, want er isveel te zien !
    Groetjes uit St. Cyprien Plage