2e dag Suriname - Reisverslag uit Combe, Verenigd Koninkrijk van Ellen en Cees Eijk - WaarBenJij.nu 2e dag Suriname - Reisverslag uit Combe, Verenigd Koninkrijk van Ellen en Cees Eijk - WaarBenJij.nu

2e dag Suriname

Blijf op de hoogte en volg Ellen en Cees

22 Augustus 2014 | Verenigd Koninkrijk, Combe

2e dag heerlijk begonnen met een uitgebreid ontbijtbuffet om half acht.
We zijn gisteravond om 11 uur gaan slapen. Best lang uitgehouden (Nederlandse tijd 4 uur in de nacht) Cees was erg vroeg wakker en ik om 7 uur. Om 9 uur kwam de gids zoals afgesproken, maar hij kwam alleen maar zeggen dat hij wat later kwam. Moest eerst nog een ander stel ophalen. Na een kwartiertje kwam hij echt. Met 4 Belgen en nog 1 Nederlander en natuurlijk de gids op pad. Met een busje midden in de stad afgezet. Een uitgebreide lange stadswandeling gemaakt. De gids heeft veel verteld en we hebben veel gelopen en gezien. Veel oude houten huizen. Sommige mooi bijgehouden, maar veel verwaarloosd. Zelfs de ambassades hebben wel een verfje nodig. We zijn op een grote overdekte markt geweest. De gids heeft ons allerlei fruit uit Suriname laten proeven. Hartstikke leuk en lekker. Bij ons koop je fruit of groente per pond of kilo. Hier is het per stapeltje of torentje. En banaantjes per kam. Hij kocht dus steeds een stapeltje of kam en liet ons eten of proeven. De rest ging in een zak en nam hij mee. Op het laatst had hij heel wat te sjouwen. We kregen ook gemberbier en mangosap. Het gemberbier vond ik echt vies, maar Cees vond het lekker. Het lag niet aan de alcohol, want dat zat er niet in. Bij de touroperator later een rustpauze gehad met een drankje, en toen weer verder. Aan het eind van de wandeling met z'n allen geluncht. Daarna weer netjes met het busje naar het hotel gebracht. Een poosje uitgerust, en daarna met z'n tweeën er nog maar eens op uit geweest. In de stad nog wat gegeten, en nu zitten we helemaal versleten op bed naar BVN te kijken. Het is pas half tien, maar heb het idee dat het midden in de nacht is. Dit was het voor vandaag. Morgen de jungle in. Spannend. Zal iedere avond schrijven, maar zal niet kunnen verzenden. Komt pas weer als we weer even in Paramaribo zijn.

• 23 Augustus 2014 - 08:43

Saskia:

Hallo Tarzan en Jane,
    Heel veel plezier in de jungle !!
    Hopelijk niet te veel muggen !!
    Liefs uit Oudenbosch

• 23 Augustus 2014 - 09:01

Leomar:

gezellig...gezellig....
    Fruit zoals in Maroc, daar ligt alles op grote stapels...!!!
    Jungle...spannend.. vertel..vertel...
    Warme groetjes uit Crevillent

• 23 Augustus 2014 - 09:55

Ine Van Oorschot:

Veel plezier Tarzan en Jane.
    Hou de stekertjes op afstand.
    Groeten Ine.

• 23 Augustus 2014 - 15:58

Heleen En Jan:

Erg leuk,en gezellig,,, en hoe warm is het? Hier 13gr en hagel op de ramen,dus tijd om weg te gaan.
    Wij genieten met jullie mee,, bed alweer wit? Hgr

• 23 Augustus 2014 - 17:12

Marianne Buijs:

Fijn zo'n leuke dag te hebben gehad in Paramaribo. Veel gezien en geproefd/gegeten.
    Ik weet niet of jullie dit lezen, maar toch maar even een berichtje over mamma. Ben er vanmiddag(zaterdag) twee uur geweest om te helpen met de lunch. Nou, het was vreselijk. Ik heb haar nog nooit zo horen schreeuwen. Twee uur lang. Ze was helemaal schor. Dus de morfine werkt niet echt. Met Jolanda afgesproken weer de arts te raadplegen maandag. Maar vanmddag werd ik door Sjane (ja, je leest het goed) gebeld dat ze kontakt had opgenomen met de weekendarts, omdat ze het niet aan kon zien dat mamma zoveel pijn had. Ze had er intussen ook al zetpillen (pijnstillers) bij gehad. Maar niets schrijnt te helpen. Ik vond haar meer wakker dan zonder morfine. Nu krijgt ze zes keer per dag (in plaats van vier keer) een dubbele dosis morfine. Ben benieuwd. Morgen ga ik bellen hoe het is gegaan en maandag ga ik er weer naar toe. Hoop dat jullie het niet vervelend vinden als ik verslag doe, anders moeten jullie dat maar aangeven.